Werken bij één van de grootste financiële dienstverleners in de werken, dat is als je aan de slag gaat bij AON. Dit is een toonaangevende adviseur in risicomanagement, employee benefits en (her)verzekeringen.

AON als werkgever

Als jij gaat werken bij AON zet je je in om de klanten de best mogelijke oplossingen te bieden op het gebied van risico’s en mensen. Ga je hier werken? Dan ga je werken bij een groot bedrijf. Wereldwijd heeft AON ruim 500 kantoren in meer dan 120 landen met zo’n 50.000 medewerkers. Ze hebben ze een bedrijfscultuur die gebaseerd is op de gemeenschappelijke verstandhouding. Hierdoor staat niet alleen de klant centraal maar wordt er ook gekeken hoe je als collega’s het beste in elkaar naar boven kunt halen. Hierdoor kun je dus ook rekenen op een prettige sfeer waar veel ruimte is voor samenwerken en elkaar steunen en versterken.

Sollicitatieprocedure

De sollicitatieprocedure van AON bestaat uit meerdere stappen. De eerste stap van de sollicitatieprocedure is het solliciteren op een bestaande vacature door middels het online sollicitatieformulier in te vullen of door een open sollicitatie op te sturen. Denkt de recruitment afdeling dat jij geschikt bent voor de functie? Je wordt dan door één van de recruiters uitgenodigd voor een telefonische kennismaking. Vind de recruiter het gesprek goed gaan? Dan is de volgende stap het maken van een online assessment.

Assessment

Het assessment van AON bestaat uit een capaciteitentest en een persoonlijkheidsvragenlijst. Jouw rekenkundige en sociale vaardigheden worden hierin getest. Rond je het online assessment met een goed resultaat af? Dan word je uitgenodigd voor een gesprek met een HR-manager en een toekomstige collega. Na een positief gesprek volgt het tweede gesprek. Dit gesprek heb je met de manager van de betreffende afdeling. Pas je binnen het team en cultuur van AON, dan is de laatste stap het arbeidsvoorwaardengesprek. Hierna kun je starten met je baan bij AON.

AON

  • Hoofdvestiging: Londen, Verenigd Koninkrijk
  • CEO: Gregory C. Case (4 apr. 2005–)
  • Opbrengst: 10 miljard USD (2017)