Wat is de Hellotest Net Promoter Score (NPS)?

De Hellotest Net Promoter Score (NPS) is gelijk aan 44%. Dat betekent dat 44% van de respondenten bereid is om Hellotest aan te raden bij vrienden en familie. Hieronder leggen we precies uit wat de NPS is en hoe wij deze hebben berekend voor onze Hellotest NPS.

Wat is de Net Promoter Score?

De Net Promoter Score (NPS) is een veelgebruikte methode om de loyaliteit van klanten te meten. De score geeft snel weer in hoe een bedrijf, dienst of product door de klanten gewaardeerd wordt. De kern van de NPS is de vraag in hoeverre klanten bereid zijn een aanbeveling te doen aan vrienden, familie of collega’s.

Hoe wordt de NPS berekend?

De NPS wordt berekend door gebruikers te vragen in hoeverre zij bereid zijn, op een schaal van 0 tot 10, om een product of dienst bij hun vrienden, familie of collega’s aan te bevelen. De uitslag geeft dan:
  • Promoters: die geven een cijfer van 9 of 10. Deze mensen zijn zeer tevreden en zullen de dienst actief aanbevelen.
  • Passives: die geven een 7 of een 8. Tevreden maar niet uitgesproken enthousiast.
  • Detractors: een cijfer van 0 tot 6. Deze gebruikers zullen de dienst niet aanbevelen en eerder een negatieve review geven.

De formule voor de NPS

NPS = %Promoters – %Detractors De Passives worden niet meegenomen in de berekening.

Wat zegt de NPS?

De score kan lopen van -100 (als niemand het bedrijf aanraadt) tot +100 (als iedereen het bedrijf aanraadt). Een positieve score wordt als goed beschouwd. Een score boven de 50 wordt als uitstekend gezien. Een negatieve score betekent dat meer mensen het bedrijf afraden dan aanraden.

Hoe is de Hellotest NPS berekend?

Na afloop van onze Workshops vragen wij onze deelnemers om feedback. De vragen die wij dan o.a. stellen zijn:
  • Wat voor score zou je deze workshop geven op een schaal van 0 tot 10.
  • In hoeverre zou je deze workshop aanbevelen op een schaal van 0 tot 10.
  • Wat vond je goed aan de workshop (open vraag).
  • Wat kan er beter aan de workshop (open vraag).

Waar hebben we onze feedback verzameld?

De hier getoonde NPS score is berekend over tien workshops die wij gegeven hebben aan o.a.: Aureus, QBDBD, EBF, UvA Career Office, Star Management Week. Aan deze workshops hebben 421 mensen deelgenomen.

De Hellotest NPS berekening

Feedback Score (0-10) Aantal Percentage Type
1 1 0,2% Detractor
2 0 0,0% Detractor
3 0 0,0% Detractor
4 1 0,2% Detractor
5 1 0,2% Detractor
6 15 3,6% Detractor
7 55 13,1% Passive
8 145 34,4% Passive
9 101 24,0% Promotor
10 102 24,2% Promotor
NPS = %Promotors – %Detractors NPS = 48,2% – 4,3% = 43,9% Neem contact met ons op om de ruwe data op te vragen.

Interpretatie van de Hellotest NPS

Een NPS van 44% betekent dat 44% van de cursisten van onze workshop bereid is om de Hellotest workshop bij anderen aan te bevelen. Een score van 50% is uitstekend. Daar zitten wij net onder. Dat zorgt er ook voor dat wij gemotiveerd zijn en blijven om te willen verbeteren.

Laatst geüpdatet op:

De waardering van www.hellotest.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 8.7/10 gebaseerd op 382 reviews.

Totaalpakket met 50% korting!

Als bestaande gebruiker krijg je 50% korting op ons totaalpakket. Je betaalt dus geen 69,99 maar slechts 34,99.

Totaalpakket van 199,99 voor 69,99

Beste keus: kies voor het Hellotest Totaalpakket met meer dan 12.500 oefenvragen.

Moet jij een assessment maken binnenkort?

Slechts 45% van de kandidaten slaagt voor het assessment. Begin vandaag dus nog met oefenen voor jouw test. Gebruik de kortingscode: 10introductie voor 10% korting!