Wat is de Hellotest Net Promoter Score (NPS)?
De Hellotest Net Promoter Score (NPS) is gelijk aan 44%. Dat betekent dat 44% van de respondenten bereid is om Hellotest aan te raden bij vrienden en familie. Hieronder leggen we precies uit wat de NPS is en hoe wij deze hebben berekend voor onze Hellotest NPS.Wat is de Net Promoter Score?
De Net Promoter Score (NPS) is een veelgebruikte methode om de loyaliteit van klanten te meten. De score geeft snel weer in hoe een bedrijf, dienst of product door de klanten gewaardeerd wordt. De kern van de NPS is de vraag in hoeverre klanten bereid zijn een aanbeveling te doen aan vrienden, familie of collega’s.Hoe wordt de NPS berekend?
De NPS wordt berekend door gebruikers te vragen in hoeverre zij bereid zijn, op een schaal van 0 tot 10, om een product of dienst bij hun vrienden, familie of collega’s aan te bevelen. De uitslag geeft dan:- Promoters: die geven een cijfer van 9 of 10. Deze mensen zijn zeer tevreden en zullen de dienst actief aanbevelen.
- Passives: die geven een 7 of een 8. Tevreden maar niet uitgesproken enthousiast.
- Detractors: een cijfer van 0 tot 6. Deze gebruikers zullen de dienst niet aanbevelen en eerder een negatieve review geven.
De formule voor de NPS
NPS = %Promoters – %Detractors De Passives worden niet meegenomen in de berekening.Wat zegt de NPS?
De score kan lopen van -100 (als niemand het bedrijf aanraadt) tot +100 (als iedereen het bedrijf aanraadt). Een positieve score wordt als goed beschouwd. Een score boven de 50 wordt als uitstekend gezien. Een negatieve score betekent dat meer mensen het bedrijf afraden dan aanraden.Hoe is de Hellotest NPS berekend?
Na afloop van onze Workshops vragen wij onze deelnemers om feedback. De vragen die wij dan o.a. stellen zijn:- Wat voor score zou je deze workshop geven op een schaal van 0 tot 10.
- In hoeverre zou je deze workshop aanbevelen op een schaal van 0 tot 10.
- Wat vond je goed aan de workshop (open vraag).
- Wat kan er beter aan de workshop (open vraag).
Waar hebben we onze feedback verzameld?
De hier getoonde NPS score is berekend over tien workshops die wij gegeven hebben aan o.a.: Aureus, QBDBD, EBF, UvA Career Office, Star Management Week. Aan deze workshops hebben 421 mensen deelgenomen.De Hellotest NPS berekening
Feedback Score (0-10) | Aantal | Percentage | Type |
1 | 1 | 0,2% | Detractor |
2 | 0 | 0,0% | Detractor |
3 | 0 | 0,0% | Detractor |
4 | 1 | 0,2% | Detractor |
5 | 1 | 0,2% | Detractor |
6 | 15 | 3,6% | Detractor |
7 | 55 | 13,1% | Passive |
8 | 145 | 34,4% | Passive |
9 | 101 | 24,0% | Promotor |
10 | 102 | 24,2% | Promotor |
Interpretatie van de Hellotest NPS
Een NPS van 44% betekent dat 44% van de cursisten van onze workshop bereid is om de Hellotest workshop bij anderen aan te bevelen. Een score van 50% is uitstekend. Daar zitten wij net onder. Dat zorgt er ook voor dat wij gemotiveerd zijn en blijven om te willen verbeteren.Laatst geüpdatet op: