Reviewbeleid

We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur.

WebwinkelKeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn, lees je hieronder.

Geen beloning voor reviews

Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven. We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service.

Hoe betrouwbaar zijn reviews?

Voor het plaatsen van een review krijgen klanten van Hellotest een uitnodiging per e-mail. Deze e-mail wordt verzonden nadat een bestelling is afgerond. Deze reviews worden op de ledenpagina getoond als ‘geverifieerde klant van … ‘

Daarnaast bestaat voor klanten van Hellotest de mogelijkheid om een review te schrijven zonder uitnodiging. Dit zijn niet geverifieerde reviews, die worden op de ledenpagina getoond als ‘klant van ….’

Verder neemt WebwinkelKeur de volgende maatregelen om de echtheid van reviews te garanderen:

  • De beoordelaar moet het e-mailadres bevestigen.
  • Hellotest heeft geen mogelijkheid om een review zelf aan te passen.
  • Alle reviews worden geplaatst, zowel de negatieve als de positieve.
  • We hebben een systeem om fake reviews te detecteren. Deze reviews worden na controle verwijderd.
  • Als het vermoeden bestaat dat een review niet van een klant is moet daar melding van worden gemaakt d.m.v. een moderatieverzoek waarop een onderzoek volgt.

Ook heeft WebwinkelKeur gebruikersvoorwaarden voor reviews opgesteld. Wat deze voorwaarden zijn, lees je hier.

Wachttijd voor negatieve reviews

Negatieve reviews worden door het systeem automatisch eerst 14 dagen in quarantaine geplaatst. De reden hiervoor is tweeledig:

  1. Bij terechte klachten kan Hellotest binnen deze termijn een oplossing bieden.
  2. Bij onterechte klachten (van bijvoorbeeld een concurrent) heeft Hellotest de mogelijkheid om dit bij ons te melden. Wij onderzoeken vervolgens de echtheid van de beoordeling.

Na deze periode van 14 dagen wordt de beoordeling publiek geplaatst. Het staat jou als klant altijd vrij om beoordeling te wijzigen wanneer het probleem goed verholpen is, dat is echter niet verplicht. Ons doel is om een zo’n realistisch mogelijk beeld te geven van de klantenservice van onze leden.

Verwijdering van reviews

In principe verwijdert WebwinkelKeur geen reviews, alleen bij grof taalgebruik of wanneer deze aantoonbaar onterecht zijn, is verwijdering noodzakelijk. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer een concurrent of iemand die geen klant is een review schrijft. Of een boze klant opzettelijk onwaarheden verteld.

Belangrijk hierbij is dat WebwinkelKeur nooit de discussie aangaat over gevoelens. Hiermee bedoelen we dat de ene klant heel ontevreden is wanneer een bestelling enkele dagen vertraging heeft, terwijl een andere klant dit minder erg vindt. We controleren dan ook alleen of de feiten juist zijn en geven in andere gevallen Hellotest de mogelijkheid om te reageren op de beoordeling. De gebruikersvoorwaarden zijn hierin leidend.

Juridische documenten

Hieronder vind je al onze juridische documenten. Daarnaast kan je hier jouw cookievoorkeuren aanpassen en gebruik maken van jouw privacy rechten. Klik op een document om de specifieke contactmogelijkheden te bekijken.

Algemene voorwaarden

Hier vind je de algemene voorwaarden voor het gebruik van deze website.

Bedrijfsgegevens

Hier vind je alle informatie over Hellotest B.V. inclusief contactmogelijkheden.

Cookiebeleid

Hier lees je welke cookies wij gebruiken en met welke reden.

Disclaimer

Hier vind je onze disclaimer voor het gebruik van deze website.

Privacyverklaring

Hier lees je hoe we omgaan met jouw gegevens en welke rechten je hebt.

Reviewbeleid

Hier lees je hoe we reviews verzamelen, verwerken en wat jouw en onze rechten zijn.