Het verbinden van bedrijven en mensen zodat betekenisvol werk kan worden gecreëerd, daar staat USG People voor. Met een missie om elk jaar 100.000 mensen aan een passende baan te helpen, ligt de volledige focus bij mensen. USG People is een overkoepelende organisatie met merken als StartPeople, Unique, Secretary Plus en Asa. Ofwel, een multi-brand dat over diverse ambities, behoeften en doelen beschikt. Binnen het bedrijf bestaan er baanmogelijkheden voor zowel uitzend, vast, deta en interim constructies te bemiddelen.
De juiste kandidaat
Als een echte HR-professional weet jij de juiste kandidaat te vinden maar ook te zijn! Klantgerichtheid, samenwerken, motiveren, commerciële drive en overtuigingskracht zijn allemaal vaardigheden die je omschrijven. De kernwaarden van het bedrijf zijn Faster, met digitalisatie speelt het bedrijf in op de begeleiding van diversiteit van organisaties en kandidaten. Simpler, geeft aan dat complexiteit in de minste mate aanwezig moet zijn door efficiëntie, transparantie en effectiviteit. Closer staat voor dichtbij de klant, kandidaat en werknemers staan door expertise en oplossingen te delen.
Sollicitatieprocedure
De lat ligt hoog wat betreft solliciteren bij USG, jouw sollicitatie zou een voorbeeld moeten zijn voor velen. Zorg dus dat dit er op en top uit ziet zodat je vervolgens gebeld wordt door een eventuele toekomstige collega voor een telefonisch kennismaking. Vooraf kan nog een online assessment worden afgenomen. Deze bestaat uit de onderdelen analogieën, syllogismen, cijferreeksen en rekenvaardigheid voor de afdelingen USG Finance en USG Legal. Voor USG Restart zijn de onderdelen meting van numeriek redeneren, meting van verbaal redeneren, het ontdekken van regels en relaties. Verloopt dit goed, dan word je uitgenodigd voor een eerste sollicitatiegesprek. Bereid deze goed voor en lees je goed in op de website om jouw expertise te laten blijken. In ronde drie staat een tweede sollicitatiegesprek om je te wachten. Gaat deze ook voorspoedig, dan worden voorbereiding getroffen voor jouw indiensttreding.