Kraft Heinz is een Amerikaans voedselbedrijf, dat in 2015 is ontstaan na een fusie tussen Kraft Foods Group en Heinz.

Kraft Heinz als werkgever

Als wereldwijde speler met zeer bekende en iconische merken valt Kraft Heinz op. Omdat dit bedrijf zo groot, internationaal en bekend is, is het een populaire werkgever. Hier werk je met veel verschillende nationaliteiten. Ook heb je te maken met veel verschillende culturen. Dat maakt het werk uitdagend en afwisselend. Als je hier werkt, voel je je een stukje mede eigenaar. Daarom toon je ook veel initiatief en verantwoordelijkheid.

Sollicitatieprocedure

Solliciteren bij Kraft Heinz begint op de aparte sollicitatiepagina. Jouw sollicitatie verloopt voor een groot deel in het Engels. Zorg dus dat je een Engelse versie van jouw cv, motivatie- en sollicitatiebrief hebt. Als jouw sollicitatie bevalt, word je uitgenodigd voor een gesprek. Dit is kort kennismakingsgesprek met de recruiter.

Verloopt dit goed? Dan ga je door naar de volgende stap van de sollicitatieprocedure. Je moet een e-assessment maken. Het assessment kan je thuis (of ergens anders) maken. Zorg dat je dit in een rustige omgeving doet. De test meet jouw verbale, logische en rekenkundige vermogen. Het is belangrijk dat je hiervoor goed oefent. Als je de test niet haalt, val je namelijk af.

Na de test krijg je een interview met de manager van jouw functie. In sommige gevallen is dit gesprek online, via bijvoorbeeld Skype. Als je het gesprek online voert, zorg dan voor een goede omgeving. Let er ook op dat jouw achtergrond er goed uitziet. Als dit gesprek goed gaat, volgt het laatste gesprek.

Het laatste gesprek is ook de laatste stap in jouw procedure. Als je jouw gesprekspartners weet te overtuigen, krijg je een aanbod van Kraft Heinz. 

Let op: ga altijd uit van het assessmentbureau dat in jouw uitnodiging staat! Als je vragen hebt of twijfelt welk oefenpakket je moet hebben, neem dan contact met ons op.

Kraft Heinz

  • CEO: Miguel Patricio
  • Hoofdvestiging: Chicago, Illinois, Verenigde Staten
  • Opbrengst: 26,26 miljard USD (2018)