Unilever assessment

Unilever heeft tegenwoordig een uniek assessment game. Je moet dan een aantal spellen spelen waaruit een oordeel over jou komt rollen. Hier kan je je niet op voorbereiden. Wel kan je kijken bij onze pagina’s over verschillende games zodat je weet wat je kunt verwachten. Voorbeelden van assessment games zijn: Brainsfirst, HireVue en pymetrics.

Corstiaan Smit

“Specifieke voorbereiding op het assessment voor Unilever, alleen bij Hellotest.”

96% van onze klanten beveelt ons aan!

Probeer een gratis quiz!

Klik op onderstaande knop om een gratis oefentest te maken. Dit is een voorbeeld van een Harver test. Deze test gebruikte Unilever in het verleden. Momenteel maakt Unilever gebruik van testen die je NIET kunt oefenen.

Elke dag gebruiken 2,5 miljard mensen de producten van Unilever. Deze producten zijn ingedeeld in drie divisies: Beauty & Personal Care, Foods & Refreshment en Home Care. Zo verkoopt het bedrijf verfrissende theeën, luxe shampoos maar ook betaalbare ziekte bestrijdende zepen en nog veel meer. Deze producten staan bekend onder wereldwijde als lokale bekende merken zoals Knorr, Lipton, Dove en Ben & Jerry’s.

Doelbewust voor de toekomst

Omdat de wereld niet stil staat en zo ook Unilever niet. Verandering wordt niet alleen omarmt bij het bedrijf, maar wordt er gestreefd naar het zelf te creëren. Toekomstbestendig, sneller en flexibelere zijn als bedrijf staat dan ook hoog in het vaandel. Met dit als doel is integer werken, positieve impact, samenwerken en voortdurende verbetering de missie geworden.

Sollicitatieprocedure

Bij Unilever hebben ze de afgelopen jaren het wervingsproces gedigitaliseerd om zo diversiteit en kosten efficiëntie te verhogen. Kunstmatige intelligentie speelt hierbij een grote rol. Zo kan er via LinkedIn gesolliciteerd worden via Unilever ’s pagina.

Unilever assessment games

Vervolgens krijg je een link om 12 korten Neuroscience games te spelen die zich vooral focussen op geheugen, inschatting van risico en emotionele intelligentie.

Het gesprek

Vervolgens staat een digitaal sollicitatiegesprek op je te wachten waarin van je gevraagd wordt om “real world problems“ op te lossen aan de hand van drie korte hypothetische vragen. De laatste stap bestaat uit de Discovery Centre Day met verschillende activiteiten en projecten om het bedrijf nog beter te leren kennen.

Alternatieve sollicitatie

Uiteraard is het nog steeds mogelijk om ook online via de website te solliciteren waardoor je een traditionelere weg bewandeld tijdens je sollicitatie. Voor de uitnodiging op een gesprek wordt eerst een assessment afgelegd waarbij je de onderdelen numeriek redeneren, logisch redeneren, abstract redeneren kunt verwachten.

Andere FMCG’s

Start direct met oefenen

Zorg voor een goede voorbereiding op jouw assessment.

Waarom Hellotest: